Snowboard och match

Jonas och jag bestämde till slut att åka under eftermiddagen för att betala lite mindre. Så vid tvåtiden kom vi fram till väsjöbacken. Så med brädan under min arm och skidorna på Jonas axel gick vi den sista biten från parkeringen fram till backen och köpte liftkort. Så 130 kr fattigare satte jag mig och spännde på den nyinköpta snowboarden. Med nervösa framhasande steg tog jag mig fram till liften och hoppades på att den skulle ta mig hela vägen upp. Vilket den också gjorde, sjukt nöjd att det började så bra. Det fortsatte även att gå bra och ramla väl egentligen bara två gånger efter jag försökt mig på att hoppa lite. Efter omkring två timmars åkning så bestämde sig jag och Jonas för att sätta oss i backen och fika. Så sagt och gjort, vi slog oss ner i en snödriva på baksidan och tittade ut över stockholm med varsin kopp kaffe och några mackor.
Sedan fortsatte vi åka tills de stängde vid sex. Var sjukt roligt att va uppe på brädan och den va så grymt mycket skönare än hyrbrädan. Min reagerade direkt på fotrörelserna vilket den andra inte gjorde utan tog lite mer tid på sig. Nej det var helt underbart. Sen var det också roligt att åka med Jonas som jag inte åkt skidor med på många år. Säkert 3 - 4 år sedan sist. Så var underbart roligt. Tack för en härlig dag Jonas! :D


Jag


Joli :D


Efter åkning var det full fart hem som gällde. 19.20 var det avspark så hade rätt ont om tid. Väl hemma så bytte jag bara om och packade ner matchgrejer och stack iväg till Helenelund. Väl där fick jag höra att vi inte skulle bli så många som spelade denna match. Endast en avbytare satt på sidan när Sune blåste igång matchen. Matchen kan sammanfattas med två saker. En bra början, dålig mitt och bra avslutning av matchen. Även om bra inte innebär så mycket mål så var det iaf en krigarinställning trots de trötta benen. Den andra saken var BESVIKELSE! Måste säga att jag är så fruktansvärt besviken på spelarna i BS som inte dök upp under gårdagens match. Att prioritera andra, i mina ögon, betydligt mindre viktiga saker eller att säga att man blev trött efter middagen. För mig är inte det en ursäkt. De flesta av spelarna där var redan trötta de också efter en diverse olika saker. Att man sviker alla andra med en sådan kommentar är fullständigt oförståligt för mig. Nej hoppas på en bättring inför utesäsongen!!!!
Matchen för er som undrar slutade med förnedrande 8 - 2. Vilket var rättvist då vi inte orkade matchen igenom. De spelade väldigt fin fotboll i Snickers Lickers. Själv stog jag för en assist och målen addresserades Linus i båda fallen.

Det var allt för mig så länge. Hej!

Kommentarer
Postat av: Nollan #13

Fröberg höll iallafall upp krigarställningarna totalt! Galet besviken att du glömde skriva om min tunga assist till andra målet dock... =P

2009-03-17 @ 22:21:47
Postat av: Nollan #13

Fröberg höll iallafall upp krigarställningarna totalt! Galet besviken att du glömde skriva om min tunga assist till andra målet dock... =P

2009-03-17 @ 22:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0