Landet 09

Kom just hem från landet där jag spenderat ett par dagar med allt folk där. Det har varit sköna dagar men nu så var det dags att komma hem. Måste ju packa och så inför min och syrrans resa till London på onsdag. Det ska bli jävligt nice att komma dit och ta del av det England har att bjuda på. Vi ska nämligen bo hos några britter som är bekanta till mina föräldrar. Så det blir till att verkligen plocka fram de fina engelska fraserna nu som man borde ha finslipat på under tågluffen. Men har träffat de två gånger och de är schyssta så det ska nog gå bra ändå.

Ikväll ska jag, Jonas och Simon på fest i Hässelby. Det ska väl bli nice kan man hoppas. Men nu ska jag dra. Hörs!

Sitter nu i Finland hos våra vänn

Kolla varifrån!

Sitter nu i Finland hos våra vänner i Närpes. Lite hemlängtan har man fått nu men åker ju hem imorrn. Men trots det har det varit förvånansvärt roligt här. Trodde det skulle va rätt dött när Fernando inte var här men har haft kul med Sandra och Felicia istället. Har blivit en del badminton och kort som tidsfördriv mellan utflykterna. Men som sagt så har det varit sköna dagar här. Nu ska jag fortsätta spela kort igen. :) ha de ha de. Puss ;)

Finland nästa

Ikväll avgår färjan mot Finland och Åbo för min del. Ska med familjen till Närpes i norra Finland. Vi ska hälsa på hos några goda vänner till familjen. Vet inte om jag ser fram emot de speciellt mycket då Fernando som jag brukar umgås med inte är där. Men men man får se till att göra det bästa utav situationen och ha så roligt man kan. Ska iaf bli nice att åka båt, får se om man träffar på någon man känner.

Igår var en bra dag på många sätt, började med att sms terra min kusin som älskar att sova långt in på dagen. Gärna så pass länge att middagen är färdiglagad och redo att ätas innan kvällens händelser börjar ta fart. Men igår lyckades jag iaf få upp honom samt med honom till golfbanan. Det blev en trevlig niohålsrunda på Hässelby innan vi drog hem till honom. Där bänkade vi oss framför PS3 och körde Fight Night i några timmar. Det var ett sjukt roligt spel och blev jävligt taggad på att köpa både ny tv och ett PS3. Men får se hur det blir med det. Måste först bestämma mig hur jag ska göra i höst och sedan får ekonomin spela sin roll. Men nog om det, efter jag lekt färdigt med Chippen så drog jag vidare till TF. Där satt vi på hans baksida tillsammans med Danne, Tisjö och Rasmus och snacka och hade det allmänt gött. Sedan blev det även en del TV-spel där med i form av Mario-cart. Det var iaf en sjukt rolig kväll tillsammans med pojkarna innan jag nu ska bege mig vidare.

Har förövrigt betalat resan till Magaluf den 13e nu så det finns ingen återvändo för det heller. Ska bli sjukt roligt, ska dit med Tobbe som va med på luffen samt 3 andra grabbar från laget. Men nu ska jag packa i ordning det sista innan vi ska dra. Ha de bra alla. Hej!

Länge sen

Hej igen!
Efter att jag kom hem från tågluffen som förövrigt bjöd på lite dramatik sista biten hem så har jag varit upptagen med andra saker än bloggen. Men för att komma till sista tågresan så var det faktiskt så att det var någon som hoppade framför tåget under vår sista sträcka så vi blev stillastående ett bra tag. Men vi hade ändå planerat så bra att vi skulle ha många timmar till godo innan vårt tåg gick så det var lugnt ändå. Vi fick iaf åka till ett annat ställe och byta tåg för tågföraren ville väl inte längre åka vidare efter olyckan som inträffade. Men ca 3 timmar senare än det var tänkt rullade vi in på Berlin Central. Där åt vi middag på donken innan vi åkte vidare till flygplatsen. Väl där sov vi i några timmar på bänkar och sedan på morgonen så checkade vi in och satte oss och vänta. Sedan när vi skulle boarda planet så hade jag och Johan blandat ihop våra biljetter så jag trodde min var borta. Då sprang jag över hela flygplatsen till platsen vi suttit men där var de inte så fick springa tillbaka igen och då insåg vi att Johan bara hade lagt de i fel ficka. Lite läskigt sådär med minuter till avfärd. Men allt löste sig och kom hem bra.

De senaste dagarna har jag varit med Jonas och vi har handlat massa grejer till mitt rum. Så har satt upp en diodslinga ovanför min säng och sedan köpt lite blommor och gjort det snyggt på min hylla. Är riktigt nöjd med resultatet som ni ser här.

Som ni ser så skiftar dioderna färg. Är riktigt nöjd med resultatet. Har även likadant under sängen som skiftar i takt med de som visas på bilderna.

Annars i helgen har jag varit med TF, Danne och Tisjö som jag även sov hos en natt. Vi var ute på apberget och i rålis men det spåra lite kan man väl säga.

Men nu ska jag till Jonas igen och skjuta luftgevär som jag också köpt i helgen. Hej så länge.

Förresten så måste jag säga att det är fan jävligt roligt att hänga på Ikea. Det finns så mycket sköna grejer som man bara vill köpa för att göra det snyggt hemma. Kommer bli farligt när jag skaffar egen lya. Kommer va där varje helg typ som alla andra Svensson familjer. Måste även tipsa om alla snygga milfs som hänger där, väl värt ett besök en regnig lördag. Ha de!

Borta bra men hemma bäst. Vi har p

Kolla varifrån!

Borta bra men hemma bäst. Vi har precis lämnat Amsterdam som var vårat sista stopp på denna tågluff. Nu ligger vi på en bänk i Hilversum och försöker sova som den unge herrn på bilden. Vi väntar nämligen på vårt nästa tåg som också blir den sista tågresan för denna gång. Det tåget ska ta oss till Berlin där vi ska flyga hem kl 8.30 imorrn. Det känns lite sorgligt att det är över nu men det ska samtidigt bli himla skönt att komma hem igen. Borta bra men hemma bäst heter det ju och efter en månad på luffen kan man inte annat än hålla med ändå.
Kanske också ska berätta lite vad som hänt sen Paris. Ja vi kan väl börja med att vi åkte till Bryssel direkt efter Paris. Den tågresan blev inte helt lyckad då vi bara gick på tåget utan att kolla om man behövde reservera. Det var man tydligen tvungen att göra så när kontrollanten kom var han allt annat än nöjd. Han var inte speciellt trevlig och hjälpsam heller utan tvingade oss att slaska fram 36 euro var. Annars skulle polisen ta hand om oss typ så det var segt. Väl framme i Bryssel hittade vi vårat hotell där vi vilade ett tåg innan vi gick ut och åt middag. Efter middagen gick vi runt och tittade lite och sedan köpte vi några bira och drog tillbaka till hotellrummet. Så det blev en lugn kväll i Bryssel med chips, öl och tv tittande. Dagen därpå, alltså igår, åkte vi till Amsterdam. Där bestämde vi oss för att köpa biljetten till Berlin direkt så vi var säkra på att komma fram i bra tid till vårt flyg. Men det var en lång väntan på att få komma fram till kassorna så vi började gå iväg och leta efter en karta så vi skulle hitta vårt hostel. Vi gled in på turistbyrån och såg att en karta kostade 2 euro i en automat. Så vi betalade och tryckte på knappen men ingen karta ramla ner. Inte heller våra pengar. Så vi snackar med de som jobbar där och förklarar läget och de tar och prövar och får ut en karta och säger den funkar synd för er. Så utan karta och med ett chockdåligt humör går vi tillbaka till stationen igen. Bokningen gick iaf bra och sedan började helvetet med att hitta vandrarhemmet. Det tog ca 1, 5 h letande innan vi köpte en ny karta och man var riktigt arg att vi bara inte fick en från början. På kvällen så åt vi asiatiskt och sedan traskade vi omkring i red light district resten av tiden. Tog även några öl på olika ställen i området. Men nu tror jag inte vi hörs för än jag kommer hem igen. Ha de gött så hörs vi. Tack för den här tiden. Puss <3

Vilken underbar dag! Jag och Johan

Kolla varifrån!

Vilken underbar dag! Jag och Johan har spenderat hela dagen uppe i och kring eiffeltornet. Vi kom dit vid ettiden på dagen och valde att gå upp för de ca 700 stegen mot plattform 2. Väl där tog vi hissen upp till toppen och vilken utsikt det var. Man såg verkligen hela Paris där och alla dess sevärdheter. Efter det åkte vi ner och gick till en affär och handlade lite småplock som min mor skulle uttryckt sig. Det blev tillslut pannkakor, iste, nötter, ost, skinka och lite kakor. När vi handlat gick vi till parken brevid tornet och hade picknick. Satt där och åt och njöt med utsikt över eiffeltornet. När vi var klara och hade suttit någon timme gick vi en promenad runt i Paris och kollade lite. Sedan köpte vi lite öl och gick tillbaka till parken och satt där till de blev mörkt. För jag ville se tornet på natten. Det blev en riktigt skön dag som man njöt mkt av. Kvällen avslutade vi på hotellrummet med kina take away. Men nu ska man sova typ. Ha de gott. Puss

Paris, vilken stad!

Vi ar nu i Paris. Kom hit imorse efter att ha spenderat en lang natt pa en 17 timmars tagresa hit fran Rom.
Vi borjar dar vi slutade sist och hoppar in i Venedig dar vi kom fram vid sjutiden pa morgonen. Vi lamnade in vara vaskor och gick in i den annu sovande staden. Hade hort om kaoset Venedig med manniskor overallt och om hur det bara var varmt och trangt. Sa var inte fallet for oss, vi fick ga omkring helt ensamma och leta oss fram mellan gatorna. Vi hade val egentligen bara siktet installt pa Markusplatsen. Efter dryga timmen var vi dar. Kollade runt lite, fotade lite och sedan hade vi bada trottnat pa staden. Vi drog tillbaka till stationen och kollade efter forsta basta resa till Rom. Vi hittade en som skulle ga 10:43 sa den tog vi. Det blev inte manga timmar i Venedig, men egentligen, vad fanns mer att se.
Ungefar vid fyra rullade taget in i Rom och under tagresan hade vi snackat med en sot tjej fran Miami. Hon hade inget boende sa jag sa att hon kan ju folja med oss och kolla hur det vi skulle bo pa verkade. Sa med henne i halarna traskade vi ut i Rom och hittade snabbt till vandrarhemmet. Tyvar fanns inget rum for henne sa hon fick ga vidare medan jag och Johan bytte om. Sedan skyndade vi oss ivag till Colusseum dar vi tog en guidead tur. Vi fick en riktigt skon man som berattade hur det gick till dar forr. Han ville att vi skulle leva oss in i hur det var att tillhora de fina folket som kom dit och kollade. Om det var nagon som stog ivagen sa sa han "just lift them up and throw them to the lions."
Efter det drog vi och at. Nar vi va i Italien sa maste man ju ata pizza sa sa blev det. Men maste anda saga att jag tycker Sveriges ar mkt godare. Kanske bara hamna pa en dalig men anda. Pa kvallen drog vi runt pa stan och bara tog de lugnt.
Morgonen efter gick vi till the Vatican City och kollade runt pa museet dar. Efter ca tva timmar va vi less pa tavlor och stack och at frukost. Det blev McDonalds som vanligt.
Efter frukosten drog vi till stationen och hitta en resa till Paris. 250 kr fick vi betala for den for att det var bara sovvagnar. Men innan vi klev pa passade jag pa att kopa en bok pa engelska t o m. Det kan jag saga har aldrig hant forut men har kommit pa att tiden pa taget gar mkt fortare da och boken ar ratt bra ocksa. Men tagresan gick bra, hade en asiattjej i var hytt som badjade om att fa flytta for hon inte vaga sova med killar. Sa tillslut fick hon det ocksa men det var ratt komiskt.
Idag har jag och Johan gjort Paris ocksa. Vi borjade med att leta upp vart vandrarhem, och efter lite tunnelbaneakning sa kom vi ratt aven denna gang. Maste btw saga att franska tuben ar helt GALET JAVLA VARM. Kandes som man stog i duschen helt sjukt. Men efter en dusch sa drog vi till Triumfbagen och sag den. Sedan blev det frukost pa donken och sedan vidare till Louvren. Dar kollade vi pa Mona Lisa som alla andra turister och sedan drog vi vidare till Notre Dame. Det var haftigt att se alla dessa saker som man sett pa tv och i filmer, last om i skolan osv. Imorgon ska vi dra till Eiffeltornet och kolla utsikten, hoppas verkligen pa bra vader nu.
Sa ha det bra alla sa hores vi. Tror jag och Johan kommer att komma hem den 6e ungefar.