Paris, vilken stad!

Vi ar nu i Paris. Kom hit imorse efter att ha spenderat en lang natt pa en 17 timmars tagresa hit fran Rom.
Vi borjar dar vi slutade sist och hoppar in i Venedig dar vi kom fram vid sjutiden pa morgonen. Vi lamnade in vara vaskor och gick in i den annu sovande staden. Hade hort om kaoset Venedig med manniskor overallt och om hur det bara var varmt och trangt. Sa var inte fallet for oss, vi fick ga omkring helt ensamma och leta oss fram mellan gatorna. Vi hade val egentligen bara siktet installt pa Markusplatsen. Efter dryga timmen var vi dar. Kollade runt lite, fotade lite och sedan hade vi bada trottnat pa staden. Vi drog tillbaka till stationen och kollade efter forsta basta resa till Rom. Vi hittade en som skulle ga 10:43 sa den tog vi. Det blev inte manga timmar i Venedig, men egentligen, vad fanns mer att se.
Ungefar vid fyra rullade taget in i Rom och under tagresan hade vi snackat med en sot tjej fran Miami. Hon hade inget boende sa jag sa att hon kan ju folja med oss och kolla hur det vi skulle bo pa verkade. Sa med henne i halarna traskade vi ut i Rom och hittade snabbt till vandrarhemmet. Tyvar fanns inget rum for henne sa hon fick ga vidare medan jag och Johan bytte om. Sedan skyndade vi oss ivag till Colusseum dar vi tog en guidead tur. Vi fick en riktigt skon man som berattade hur det gick till dar forr. Han ville att vi skulle leva oss in i hur det var att tillhora de fina folket som kom dit och kollade. Om det var nagon som stog ivagen sa sa han "just lift them up and throw them to the lions."
Efter det drog vi och at. Nar vi va i Italien sa maste man ju ata pizza sa sa blev det. Men maste anda saga att jag tycker Sveriges ar mkt godare. Kanske bara hamna pa en dalig men anda. Pa kvallen drog vi runt pa stan och bara tog de lugnt.
Morgonen efter gick vi till the Vatican City och kollade runt pa museet dar. Efter ca tva timmar va vi less pa tavlor och stack och at frukost. Det blev McDonalds som vanligt.
Efter frukosten drog vi till stationen och hitta en resa till Paris. 250 kr fick vi betala for den for att det var bara sovvagnar. Men innan vi klev pa passade jag pa att kopa en bok pa engelska t o m. Det kan jag saga har aldrig hant forut men har kommit pa att tiden pa taget gar mkt fortare da och boken ar ratt bra ocksa. Men tagresan gick bra, hade en asiattjej i var hytt som badjade om att fa flytta for hon inte vaga sova med killar. Sa tillslut fick hon det ocksa men det var ratt komiskt.
Idag har jag och Johan gjort Paris ocksa. Vi borjade med att leta upp vart vandrarhem, och efter lite tunnelbaneakning sa kom vi ratt aven denna gang. Maste btw saga att franska tuben ar helt GALET JAVLA VARM. Kandes som man stog i duschen helt sjukt. Men efter en dusch sa drog vi till Triumfbagen och sag den. Sedan blev det frukost pa donken och sedan vidare till Louvren. Dar kollade vi pa Mona Lisa som alla andra turister och sedan drog vi vidare till Notre Dame. Det var haftigt att se alla dessa saker som man sett pa tv och i filmer, last om i skolan osv. Imorgon ska vi dra till Eiffeltornet och kolla utsikten, hoppas verkligen pa bra vader nu.
Sa ha det bra alla sa hores vi. Tror jag och Johan kommer att komma hem den 6e ungefar.