Igår och Idag

Igår startade dagen med arbete på Svea Artilleri. Allt flöt på och snart va klockan 4 och det var dags att åka hem. Väl hemma blev det lite stillasittande framför datorn innan maten. Sedan efter den var det full fart till Jonas, för sätta spottar stod på programmet. Kom dit vid sjutiden och vi började dra kabel till spottarna och kopplade sedan in de. Lös skit fint där inne. Tror jag ska lägga upp lite bilder så ni får se mitt arbete. Grymt stolt över det iaf. Sen så började vi leta reglar i taket och sedan markera ut och borra hål för spottarna i badrummet. Det tog lite och det var inte bara att koppla in snabbt och lätt utan krävde lite tid. Som tur är har jag en grym kompanjon och samarbetet funkar klockrent. Klockan stack iväg och till slut stog den på 23.45 och då kände jag att det även finns en morgondag. "Brukar gå och lägga mig vid 11 så man orkar upp" va de sista orden jag sa till Jonas innan jag drog mig hem.

Sätter mig i bilen och redan vid första inbromsningen kände jag att det var svinhalt ute. Så tog det väldigt lugnt. Allt flyter på, ingen trafik tänker mest på hur skönt det ska bli att sova. Sen kommer jag till Spånga station och bromsar in för ett rödlyse. När jag startar igen börjar hjulen spinna och den liksom hakar sig fram. I samma stund tänds en lampa i instrumentbrädan med texten "Hög motorvärme, Stanna bilen." Jag får panik och tittar på mätaren för motorvärmen och den står på max och blinkar rött. Kör in till sidan och stänger av bilen. Tänker jag väntar en stund och sedan bör det väl bara va att åka iväg. Tiden går, 1 min, 2 min, 3 min.. lampan slocknar. Skönt tänker jag då kör vi, vrider om nyckeln och samma sak händer igen med samma text, "hög motorvärme." Jag tar då och ringer pappa som ligger och sover och berättar vad som skett. Efter cirka 20 min kommer han till platsen där jag står och vi börjar kolla motorn och fyller på kylarvätska men fortfarande samma problem. Efter ett bra tags prövande och letande i manualen ger vi upp och ringer bärgare. Klockan är då kvart i 1. 20 över kommer han och sedan tio minuter senare är bilen på släp bakom bärgaren och vi hack i häl med andra bilen. Vi kommer till Vinsta och lämnar bilen på volvo och skriver lite papper. Sedan bar det av hemåt med en bil istället för två. Kvart över 2 kom jag hem och halv 3 låg man i sängen. Blev inte mycket sova inatt.

Klockan 05.00 ringde klockan och som en zombie klev man upp ur sängen och satte på 8 koppar kaffe som fick bli ens frukost. Under dagen idag var jag inte så trött men det måste varit kaffet. Nu är det iaf middag och sedan iväg och kolla på när syrran ska köra sitt första kickboxningpass.

Babas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0