Lovet tills nu

Annandagen: Jag var på dan med Simon och lira lite Guitar Hero och chillade bara. Sedan på kvällen drog vi och Peter till Jakobsberg och spelade bowling. Som vanligt så gick det åt helvete för mig när det gäller bowling. Simon och Peter är förjävla bra så det slutade med en klar förlust för min del. Men det var roligt ändå att spela och ta någon bira.

27/12: På lördagen så träffades familjerna från landet hemma hos Christoffer och vi spelade i stort sett hela kvällen world tour. Det var grymt kul. Sen blev det även god mat och en hel del prat. Även om jag nu jobbar tillsammans med Johan och träffat Christoffer en hel del denna jul så var de skoj att träffa alla de andra ungdomarna därifrån. Men var tvungen att dra mig bland de första för att morgonen därpå skulle jag till Romme.


28/12: Klockan 05.00 ringde klockan så var bara kliva upp efter 4 timmars sömn och äta frukost och packa i ordning det man skulle ha med sig på resan, för 05.45 ringde Martin på dörren. De resande denna gång var jag, Martin och en kille vid namn Niklas jag aldrig träffat innan. Han går i Martins klass på KTH och var en riktigt skön lirare. Garva i stort sätt hela dagen åt hans kommentarer. Men vi kom iaf upp 45 minuter innan backen öppna efter en bra körning av Martin. Så vi gick in i värmestugan och bytte om i lugn och ro sedan ut och köpte liftkort. Så en kort stund senare satt vi där i sittliften påväg upp mot toppen yttligare en gång. Så första åket planerade vi att åka på baksidan i soluppgången. Hur underbart låter inte det? Så ner för första slänten åkte vi. Där höll de även på spruta med snökanonerna mitt ut i backen. Och för alla er som åker en del vet ju att snökanonsnö inte glider alls utan blir mer som klister när den är helt ny. Så Martin kommer där och hugger fast direkt och flyger handlöst rakt framåt säkert 5 meter och landar hårt. Såg riktigt roligt ut. Sen 5 sekunder kommer Niklas och ramlar även han. Tio sekunder efter det kommer en 12 åring och hugger även han och gör en halv framåtvolt och landar på huvudet så vi fick hjälpa han att kalla på skoter som han fick åka med. Jag fick även be de spärra av där för det där var livsfarligt. På mindre än en halvminut hade 3 personer ramlat i förstaåket redan.
Så det var ett lyckat första åk. Men sedan blev det mycket skön åkning under hela dagen. Vi åkte på eftermiddagen med två kompisar till Niklas, Leo och Vera.
Men vädret var perfekt, molnfritt och någon minusgrad så man kan inte klaga. Men var bra mycket mer folk där nu än sist.
Men vid 3 tiden stängde liftarna och vi satte oss i bilen och åkte hem. Sov större delen av hemresan för var helt slut.
Sen kom jag hem och åt middag och sen på kvällen åkte jag till Therese och var med henne och kolla på film. Var kul att träffa henne igen.


Martin i soluppgången

Niklas

Soluppgången

Snygg bild vi tog

Jag hoppar ;)

Så tack alla för en bra dag! En av de roligaste gångerna någonsin i Romme måste jag säga.

Sen ikväll ska jag på kryssning med Simon, Marcus, Matte och Robert och massa mer. Ska bli galet kul även det.
Babas!

Kommentarer
Postat av: tess

De va kul att träffa dig igen oxå markus^^ poppcornmonster ;D haha

2008-12-29 @ 22:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0