Vaccin och IKEA

Dagen började med att jag blev väckt kl 10 av pappa som tyckte att jag sovit på tok för länge. Så upp for jag och slängde i mig frukost för hade faktiskt en del planer för dagen. Det första var att åka till Vällingby och vaccinera mig mot hepatit a och b. Så det gjorde jag, efter att ha fyllt i en lapp och satt mig på britsen så stack hon nålen i mig och 2 min senare var jag klar och klev ut genom dörren. 580 kr fattigare och med en ömmande vänsterarm mötte jag upp pappa och syrran som var och kollade på skor. Efter lite velande så avvaktade hon med att köpa de och vi började röra oss från Vällingby. För nästa stopp var Ikea i barkarby som en fredag som denna var FULLPROPPAD med folk. Men in traskade vi för nu var det äntligen dags för mig att införskaffa mig en ny säng. Från början var det väldigt svårt att veta vad man skulle gå efter men en stund senare så var sängprövandet i full gång. Efter att ha legat i en herrans massa sängar så kom jag till slut fram till en som kändes bra. Så när en anställd på ikea bekräftat att den passade mig perfekt genom en massa handtryckningar vid svank och rumpa så var saken biff. Den sängen skulle de bli. Så påväg ner till lagret så bestämde vi att pappa skulle åka och hämta släp och byta bil medan jag och Sandra plockade fram Säng, bäddmadrass och sängben. När vi hittat allt så stormade vi fram mot kassorna och idag blev det en riktig "plötsligt händer det" upplevelse. För med millånga köer så kommer jag och Sandra fram lite på sidan och inser att det faktiskt är sjukt långa köer. Precis då tar en anställd bort skylten och ropar högt med en lite knarrig röst "ledig kassa här." Med några snabba steg som hade gjort vilken gasell som helst avundsjuk så stog jag där. Längst fram av alla med en ny kilometerkö bakom mig. Så efter att ha betalat och insett att man nu är 5025 kr fattigare så väntade en lång väntan på pappa. För det hade ju nu gått betydligt fortare än vad vi förväntat oss. Men en korv, några läsk och en mjukglass senare så kom han och vi gick ut med varorna och lasta på de på släpet. Väl hemma så lasta vi av grejerna och bar in de i huset och där passade vi på att plocka med den gamla sängen ut.
Efter att ha slängt den i en konteiner så åkte vi tillbaka till vällingby för nu hade syrran bestämt sig. Hon skulle ha de där skorna hon tittat så länge på. Så väl där köpte hon de och sen gick vi och åt lunch. Det blev gyrostallrik för alla tre och den smaka lika bra som alltid. Sen kom TF dit för vi hade bestämt att åka till stan och köra cyber town några stycken. Efter lite krångel och lite biljard på biljardpalatset så var det äntligen dags för oss att inta spelområdet. Så in sprang vi och ett helt gäng med p12or. Men kul var det och jag slutade 10a av 27 st och det var bäst i vårt gäng så var grymt stolt. Även om jag inte vet om det är något att skryta med kanske men en seger är en seger. Sedan bar det av hemåt igen och där montera jag och pappa ihop sängen och ställde den på plats. Sedan kom Simon och då åkte vi till Anna, där kolla vi på film käka glass och kollade lite på Otto Jr innan jag tillslut kände hur tröttheten kom smygande.
Så nu ska jag dra mig mot min nya sköna säng.
Ses i drömmarnas värld, Godnatt :D


Sliten kille

Kommentarer
Postat av: Sara

så bra att du blev nöjd med sängen då ^^

2009-05-23 @ 11:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0