Helgen så länge

Fredag:
Arbetade på dagen och sedan var det full rulle hem och byta om för 19.00 skulle jag vara hemma hos TF. Blev lite sen så tittade in vid kvart över, där var redan Danne, Tisjö och självklart TF. Maten var i stort sätt färdig och TF bjöd på kött, bearneise och klyftpotatis. Sjukt gott var det. Anledningen till att vi var ditbjudna var för att TF ska rycka in i lumpen så det var lite som en slags "avskedsfest" för honom. Var ju länge sen jag träffade de så var riktigt roligt att få hänga med de igen. Efter maten började det dimpa in lite mer folk, Calle, Ludde och Joel. Det blev lite förkrök och chill innan vi drog ut till bussen för att vara vid Huset i bra tid. Väl där behöver några hämta ut pengar så vi delar upp oss och går in i mindre grupper. Jag och Calle kommer dit vi är i stort sätt ensamma i kön och går fram och blir nekade för att vi var för fulla. Jag hade druckit två starköl och Calle nån drink. Sura gick vi därifrån efter att vakten bett oss gå till 7eleven och köpa kaffe. Istället för kaffe ringer jag min farbror som bor i gamla stan och frågar om vi kan komma upp en snabbis och hälsa på och berättar hur läget va. Inga problem var svaret så vi drog dit. Vi kom in och satt och snacka ett tag med min farbror och någon whiskey senare var vi påväg tillbaka till huset där alla andra kommit in och väntade på oss. Vi kom tillbaka mer tankade än när vi kom dit innan och nu var det inga problem att komma in. Väl där inne träffade vi på de andra och sedan var det party. Riktigt rolig kväll med de och ha det bäst TF!  Tack för en lyckad kväll.

Lördag:
Startade dagen med en prommenad innan frukost och sedan var det bara deg framför datorn fram till 17. Då hade jag lovat att köra min päron till en fest de skulle på. Även syrran följde med i bilen så efter vi lämnat de åkte vi vidare till min tränare Jonas för att kolla lite i hans lägenhet. Det börjar ju bli på sluttampen där så nu ska jag dit och köra full fart några dagar så småningom så att det blir färdigt. Men efter det drog jag och syrran och åt på Twå Krögare i Barkarby. Plankstek stog på menyn och det var riktigt gott. Mätta och glada drog vi hem, där satte jag mig och kollade lite på film. Bland annat Arn - Riket vid vägens slut. (Är det bara jag som gillar Arnfilmerna som fan?) Tycker de är grymt bra. Sen vid 1 så drog jag hämta föräldrarna igen.

Söndag:
Hade ställt klockan på 8.15 och vaknade 09.01. Hade råkat stänga av larmet och somnat om så fort upp och slängde på mig kläder och gick ut till bilen. Jag hade ju planerat att åka skidor i Hammarbybacken idag med Jenny men det blev ändrade planer då vi vid 14 nu ska på släktmiddag. Men jag åkte istället iväg ensam till bruket. Det var ganska isigt och hoppet var avstängt så blev en hel del railträning. Var riktigt kul även fast jag åkte själv. Jag var t o m ensam i backen första halvtimmen. Sedan blev det full med småbarn.


Men nu ska göra mig i ordning.
Det var allt för mig, Hej!

Kommentarer
Postat av: Jenny

jävla släktmiddag då haha

2009-01-11 @ 18:02:17
URL: http://iloveoboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0