Matchen

Klockan stog på 19.40 i Helenelundshallen. På ena sidan stog Black Snappers, där en intensiv uppvärmning ägt rum bara minuter tidigare. På andra sidan var Husbyfemman, som efter 3 matcher under säsongen gått hem som förlorare varje gång. Sune satte pipan i munnen och matchen var igång. Snappers startade denna match med Tobias, Ström, Jesper och Sebbe på plan samt "mini-Ström" i mål. Matchen började bra med 1 - 0 och sen flöt de på med lite försvarsmissar av snappers och bra prestationer framåt, bl a Tobbes bössa från halva plan rätt in i mål på frispark. [Det finns en anledning till att jag kalla han för krutkillen när vi va mindre] Men i halvtid stod det iaf 3 - 2 till Snappers och allt kändes lugnt även om vi inte riktigt var nöjda med resultatet. Men efter paus bröt helvetet ut, 2 försvarsmissar inom loppet av 30 sek bäddade för vändning av Husbyfemman till 3 - 4. Men Snappers gav inte upp för det utan satte mer kraft frammåt och till slut slutade matchen 7 - 5 till oss. Ingen strålande match ur vår synvinkel men en seger är en seger och vi ligger nu på 9 poäng, 3 bakom ledande Täknik.
Av min egen insats att dömma tycker jag att jag gjorde en väldigt stabil insats. Inte mycket frammåt men däremot endast inne på ett baklängesmål. Så jag får vara nöjd.

Men nu är det dags att sova för klockan står på 05.00.

Babas ;D


Kommentarer
Postat av: dj_sven

krutkillens bÖzZa er faRlIg xD

2008-11-17 @ 16:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0