Matcher i mängder

Ja igår spelade vi alltså den sista matchen i kvalserien och mötte Jumbon Slotts. De visade sig vara samma lag som vi i sista matchen förra året slog med 7 - 1 och med de resultatet vann serien. Men endast en avbytare startade vi matchen igår och Slotts kom tidigt till en farlig målchans då en av deras spelare var steget snabbare än mig på kontring. Men som tur var tog skottet i Ribban. Annars var det inga större farligheter från deras sida, ett skott nära som Flemman, som stog i mål andra halvleken, gjorde en mycket fin parad på. Minns inte riktigt i ordningen som målen gjordes men har för mig att vi tog ledningen med 1 - 0 sedan fick de en hörna. På den hörnan kom Flemman först på bollen och gör en perfekt nickskarv in i eget mål. Rasmus som stog första halvleken var chanslös. Otur men det är sådant som kan hända. Efter det målet började Snappers trumma på och med de kom även målen. 5 - 1 skrevs slutresultatet och det var efter en halvdan match från vår sida om jag får säga mitt. Men vi tar inte ut oss mer än nödvändigt mot ett motstånd som Slotts och 5 - 1 är ändå mer än godkänt. Målen gjordes av Åslund, Jesper och Stockeld.

Ikväll har vi en ny match i cupen som spelas i Kärrtorp. Får hoppas vi gör en repris från förra matchen med 6 - 1 seger. Vad jag fått höra ska vi endast ha en avbytare även denna match så får hoppas att motståndet inte håller allt för högt tempo.
Själv ska jag plocka upp Nachos som ska spela med oss. Han gick i min klass på gymnasiet så ska bli roligt att få träffa honom igen också.

Hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0