Helgen

Ja, det blev alltså en kombination av de båda alternativen med fest hos Jonas på fredagen och läger på lördagen samt söndagen.
Festen i fredags hade hawaiitema vilket man kanske inte märkte på alla som var där. Men jag hade iaf med mig hawaii halsband som jag delade ut till några av de som saknade. Festen var en överraskningsfest för Jonas och 20 års fest för Emelie och det bjöds på mat, snacks och framför allt, GRATIS SPRIT. Man kan väl säga att det blev en hel del dricka och att det spårade en del asså. Men det var ändå roligt att träffa massa polare som man kanske inte ser så jätte ofta längre.
Sedan vaknade man på lördagmorgon och var sjukt sugen på att träffa laget så drog iväg ett sms till flemman om att jag kommer vid 9 och hämtar honom. Nu blev det inte riktigt så, istället så sköt jag fram det först en timme och sedan en kvart varje kvart efter det så kvart i 11 var vi där.
Men sedan bar det av ut mot näshagen där de andra redan sovit en natt. Väl där så bytte man om direkt och begav sig mot brorundan som spåret i skogen kallas. Det är 3 km långt och vi körde som ett löppass där i spåret där alla sprang 2 varv. Efter det gick vi via pumpen tillbaka hem till Tobbe. Där bytte vi om till fotbollsskor och gick ner till fotbollsplanen för att spela lite. Tyvär var det lite för högt gräs men alla körde på utan att klaga ändå. Själv var jag lite besviken då det aldrig varit så under alla år jag varit där. Fotbollspasset bestog av stjärnan som alltid och sedan var det några våghalsar som ville bada så vi gick till stranden. Själv tittade jag bara på när Jesper, Martin och Tobbe hoppade i sjön.
Sedan gick vi tillbaka upp till stugan och chillade eller gjorde andra aktiviteter som bl a doppboll. Själv ockuperade jag köket och började laga mat. Spaghetti och köttbullar stog på menyn så det var det pojkarna bjöds på. Efter att ha glömt bort att det var 6 hungriga grabbar som vänta på mat så fick jag göra mer pasta då jag gjort alldelles för lite. Men det är sådant som händer.
Efter maten kom ölen och all annan dricka fram som på beställning och det dukades av för nu var det dags för ölspel. Vi körde lite olika spel och jag var väl egentligen kvällens stora torsk på spelet bottle där jag förlorade gång på gång på gång. Men jag höll humöret uppe och till slut böt de äntligen spel till ett som kallas för ring of fire. Det var grymt roligt och ska försöka se till att komma ihåg det där för det var nice. Efter två omgångar av det började vissa känna att de hade fått en del innan för västen. Så vi gick in och började kolla på Eurovision song contest. Norge vann med en riktig skitlåt om jag får säga vad jag tycker. Men det var väl inget otippat.
Efter ett tag i soffan och en liten nattpromenad så började tröttheten komma och jag gick ut i stugan jag skulle sova i ensam. Kallt som fan var det där så fick sova med både mjukisbrallor och tjocktröja för att inte frysa. Men jag sov ändå bra.
Vaknade sedan vid10 idag och gick upp och städa upp alla burkar och annat som vi hade lämnat kvar ute igår. När det var klart började de andra inne i huset vakna till så efter lite städning och lite frukost ville Martin och Tobbe ut och springa. Så vi gick till spåret där jag tog tid för jag hade en extrem träningsvärk. Detta beror på att jag under fredagen prövade en ny träningsmetod som heter 300 spartan. Bland de jobbigaste jag gjort och ska försöka hålla på med denna metod 2 - 3 ggr i veckan i fortsättningen.
Men efter löpningen stack vi tillbaka och städa lite mer innan pappa kom och körde hem mig, Martin och Patrik.

Vill iaf tacka Tobbe för detta underbara initiativ och för att vi fick bo hos honom. Var grymt roligt och kommer bli ett underbart minne. Jag hade iaf chockroligt och det var ett skönt gäng samlat.
Tack för helgen
Forza Snappers!


När man pratar om Snappers vill jag även passa på att säga att vi har fått våra nya matchtröjor nu. Så vi har alltså gått från Svart till Gult. Tröjorna e väldigt fina och ska användas för första gången imorgon när vi har match.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha ja, fredagen va nice :D e så sällan alla ses dessvärre

2009-05-17 @ 21:47:00
URL: http://iloveoboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0