Fran Berlin till Warszawa

Sista kvallen i Berlin sa at vi middag pa en italiensk restaurang innan vi gick till baxpax dar vi var kvallen innan. Dar satt vi och chilla och tog varsin ol innan de stangde. Vi valde att fortsatta kvallen ute pa stan och gick vidare till ett torg nara Alexanderplatz. Dar hittade vi ett skont stalle dar man kunde sitta ute i korgar och titta pa folk. Dar blev vi kvar resten av kvallen innan vi vandrade den langa vagen hem. For vi bodde pa helt andra sidan av Berlin sa det tog narmare en och en halv timme att ta sig hem genom natten.

Dagen efter gick vi upp och packade ihop vara grejer innan vi gick mot centralen i Berlin. Val dar passade vi pa att ata frukost pa BK i vantan pa taget mot Warszawa. Sjalva tagresan tog 5,5 timmar och vi kom fram vid 6 tiden. Da borjade letandet efter vandrarhemmet som aven denna gang gick hur smidigt som helst. Snabbt letade vi oss fram mellan Warszawas gator och kom fram till Nathans Villa Hostel. Ett sjukt fint vandrarhem med gratis frukost, redan baddade sangar och toaletter som ser ut som vilken lyxig villas som helst med dyrt kakel och frasch inredning. Det ligger aven mitt i centrala Warszawa och med bra priser. Vi duschade snabbt och gick sedan ut och letade efter ett stalle dar man kunde ata mat. Vi hittade ett stalle med vietnamesisk mat som var bland det godaste jag atit. Det var helt sjukt gott och priserna var fantastiska. Ca 70 svenska kr fick man lagga ut pa en riktigt festmaltid med en stor ol, prisvart helt klart.
Efter middagen gick over gatan till en bar och slog oss ned pa uteserveringen. Efter en till ol dar gick vi ut pa en klubb dar vi avslutade kvallen. Vi kom hem vid 1 och borjade byta om for att sova. Nar jag slangt mig ner i sangen sa hor jag hur Johan haller pa sliter i toalettens dorrhandtag. Jag marker att han inte kommer ut och gar ut och konstaterar att han ar inlast. Aven Tobbe kommer och borjar ta pa sig kladerna. Medan han drar ivag mot receptionen sa forsoker jag och Johan att fa ut honom. Vi kommer pa iden med att skruva loss dorrhandtaget och genom ett lufthal i dorren trycker vi in multiverktyget som pappa prackat pa mig innan vi akte. (Tack for det, det har verkligen kommit till anvandning). I samma veva kommer Tobbe och sager att det bara ska vara att trycka in dorren sa ska de ga. De hade tydligen haft de problemet forut men inte atgardat det. Sa efter nagra forsok sa inser vi att de inte gar. Johan skruvar da loss handtaget och skickar ut verktyget dar jag vrider om handtagshalet och dorren gick upp. Handtaget orkade vi inte bry oss om att satta tillbaka sa vi gick och la oss.

Idag vaknade vi klockan ett av ett javla liv utanfor dorren. Det var stadarna som upptackt att handtaget var borta och holl sakert pa gasta om det.
Vi kladde pa oss och gick ut for att ata frukost. Efter nastan 2 timmars letande hittade vi ett kopcentrum dar vi kopte mat. Jag blev totalagd och kopte en riktigt dalig gyrostallrik men det gick ner iaf. Efter det borjade vi ga omkring och kolla i affarer och sag priserna. Det var hur billigt som helst sa vi borjade kolla pa massa klader och 2 timmar senare gick alla ivag med nagra pasar. For min del sa blev det 3 sjukt snygga t-shirtar som jag ar riktigt nojd med.
Nu ska vi val ut och ata middag och sedan far jag se vad kvallen bjuder pa.

Polen har bara varit positivt an sa lange. Alla fordomar man hade innan har forsvunnit. Jag sammanfattar Polen foljande,

Snygga tjejer!!!!! Man vander sig fan om efter var 3e assa!
Bra priser! Allt ligger under priserna i Sverige och man far kanna sig rik.
Trevliga manniskor! De vi traffat pa har alla bemott oss bra.
Forvanansvart frasch stad i allmanhet.

Hej sa lange och ha de bra dar hemma!
Love you my family!
P.S. Alla kramar tillbaka Eva. ^^

Kommentarer
Postat av: Faster Eva

det verkar inte gå någon nöd på er. Ni verkar ha riktigt kul och fortsätt med det.



/faster

2009-06-17 @ 08:04:09
Postat av: Faster Eva

det verkar inte gå någon nöd på er. Ni verkar ha riktigt kul och fortsätt med det.



/faster

2009-06-17 @ 08:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0