Det narmar sig slutet i Hvar

Dagarna gar och nu borjar aven denna toppen vecka i Hvar lida mot sitt slut. Det kanner man framfor allt nu nar man letar efter bra tag och liknande att ta sig harifran med. Men det ar inget att grata over for nu borjar resan mot vastligare breddgrader med Venedig som forsta stopp. Sedan aterstar ca 2 veckor av resan anda sa det kanns bra. Men mer om det kommer senare for nu ska jag beratta lite vad som hant sen sist.
05.15 visade klockan da 3 mobiltelefoner borjade tokringa inne i lagenheten i Hvar. Det var nu dags for Tobias att kliva upp och gora sig i ordning for sin hemresa. Jag och Johan lag helt utslagna i sangen och forsokte fa de extra minutrarna till nagon form av somn innan vi skulle ner till baten och saga farval till var kare reskamrat. Med ben som kandes som skumgummi gled man ur sangen och tog pa sig kladerna och gick ut i det for morgonen mulna vadret. Val nere vid farjan vantade vi ett tag innan vi sag farjan komma bakom kronet. Med karleksfulla kramar och ett sorgligt avsked masade vi oss tillbaka mot lagenheten och sangen som varmt halsa an valkommen tillbaka.
Nar vi nagra timmar senare gick upp igen sa var det aterigen klockrent vader med sol och sjuk varme. Sa jag och Johan slangde i oss frukost och traskade sedan ivag mot stranden dar vi solade och badade. Efter nagra timmar skrek magen pa mat sa vi gick hem lagade i ordning mat som bestog av pasta och svamp med sas. Nar middagen var uppaten sa gick vi ner till sportbaren och kollade pa Sveriges match i u-21 em dar vi retfullt torskade pa straffar efter en makalos vandning. Efter det blev det nagon ol till pa ett annat stalle dar vi varit en hel del under var vistelse har. Tro mig Jim, den inhemska PIVOn har flodat har och maste saga att den ar fantastisk.
Under kvallen fick vi kontakt med Amanda och Inger som ocksa befann sig i Hvar och vi bestamde oss for att motas upp dagen darpa.For vi hade nagra dagar innan varit och kollat pa batar man kunde hyra och var valdigt sugna pa det. Men det kandes inte riktigt prisvart att bara va tva sa nu nar Inger och Amanda ville med var det taget. Vi mottes upp kl 10 pa torget och gick och hyrde bat. Efter en kort genomgang om hur man gjorde var vi ute pa boljan den bla och pavag ut mot oarna som ligger runt Hvar. Vi hade fatt en karta med lite tips pa bra strander sa vi styrde skutan mot en av de direkt. Resan tog lite tid men val framme var det en mycket bra badplats och strand som vi la till vid. Efter nagon timme dar med bad och sol sa valde vi att aka vidare for baten fick vi hyra hela dagen sa varfor inte utnyttja det. Vi akte till en annan strand med resturang och at lunch. Sedan akte vi direkt vidare och la till vid en klippa dar vi stanna och bada. Amanda visade aterigen vilket vattendjur hon ar da hon lag i konstant under den stund vi var dar. Efter det var det dags att dra oss vidare igen och denna gang valde vi att aka at fel hall sa efter ca 20 min insag vi de och fick vanda och sedan efter lite letande efter en ny strand tog vi oss tillbaka till den forsta. Den var den klart basta med sandbotten vilket man inte ar bortskamd med i Kroatien. Nar klockan narmade sig 6 sa packade vi ihop och akte tillbaka till hamnen och lamnade tillbaka baten. En mycket lyckad dag med underbart vader och harligt sallskap. Det var kul att traffa pa Inger och Amanda igen det hander inte sa ofta direkt. Pa kvallen valde jag och Johan att bara sitta hemma for vi va ratt slitna efter hela dagen ute.
Idag ar vadret lite samre sa vi startade dagen med att ata frukost ute pa restaurang och sedan nu fixa lite infor fortsatta resan.
Men ni far ha det sa bra alla lasare och roligt med alla kommentarer. Hej sa lange!