Borta bra men hemma bäst. Vi har p

Kolla varifrån!

Borta bra men hemma bäst. Vi har precis lämnat Amsterdam som var vårat sista stopp på denna tågluff. Nu ligger vi på en bänk i Hilversum och försöker sova som den unge herrn på bilden. Vi väntar nämligen på vårt nästa tåg som också blir den sista tågresan för denna gång. Det tåget ska ta oss till Berlin där vi ska flyga hem kl 8.30 imorrn. Det känns lite sorgligt att det är över nu men det ska samtidigt bli himla skönt att komma hem igen. Borta bra men hemma bäst heter det ju och efter en månad på luffen kan man inte annat än hålla med ändå.
Kanske också ska berätta lite vad som hänt sen Paris. Ja vi kan väl börja med att vi åkte till Bryssel direkt efter Paris. Den tågresan blev inte helt lyckad då vi bara gick på tåget utan att kolla om man behövde reservera. Det var man tydligen tvungen att göra så när kontrollanten kom var han allt annat än nöjd. Han var inte speciellt trevlig och hjälpsam heller utan tvingade oss att slaska fram 36 euro var. Annars skulle polisen ta hand om oss typ så det var segt. Väl framme i Bryssel hittade vi vårat hotell där vi vilade ett tåg innan vi gick ut och åt middag. Efter middagen gick vi runt och tittade lite och sedan köpte vi några bira och drog tillbaka till hotellrummet. Så det blev en lugn kväll i Bryssel med chips, öl och tv tittande. Dagen därpå, alltså igår, åkte vi till Amsterdam. Där bestämde vi oss för att köpa biljetten till Berlin direkt så vi var säkra på att komma fram i bra tid till vårt flyg. Men det var en lång väntan på att få komma fram till kassorna så vi började gå iväg och leta efter en karta så vi skulle hitta vårt hostel. Vi gled in på turistbyrån och såg att en karta kostade 2 euro i en automat. Så vi betalade och tryckte på knappen men ingen karta ramla ner. Inte heller våra pengar. Så vi snackar med de som jobbar där och förklarar läget och de tar och prövar och får ut en karta och säger den funkar synd för er. Så utan karta och med ett chockdåligt humör går vi tillbaka till stationen igen. Bokningen gick iaf bra och sedan började helvetet med att hitta vandrarhemmet. Det tog ca 1, 5 h letande innan vi köpte en ny karta och man var riktigt arg att vi bara inte fick en från början. På kvällen så åt vi asiatiskt och sedan traskade vi omkring i red light district resten av tiden. Tog även några öl på olika ställen i området. Men nu tror jag inte vi hörs för än jag kommer hem igen. Ha de gött så hörs vi. Tack för den här tiden. Puss <3