Veckan

Måndag: Tillbaka igen efter sjukdomen och nu var det även första dagen på ett helt nytt bygge för mig, nämligen Paradiset. Det ligger i statshagen och kommer bli ett köpcentrum och kontor, riktigt stort ställe. På kvällen kom jag hem och tog det lugnt bara och spendera mycket tid framför datorn.

Tisdag: Arbete som vanligt och sedan var det fullt fart hem som gällde. Skulle under kvällen hämta upp min kusin i stan, som varit och åkt skidor med klassen. Då hans föräldrar inte kunde så blev det som ett litet extraknäck som taxi för min del. Hade fått höra att bussen skulle anlända på kungsholmen 19.00 så 20 över 6 rullade bilen från Skälby. Man vill ju ändå inte komma försent. Kör in i lugn och ro, inte mycket bilar in mot stan däremot tvärnit hemåt. Skönt tänker jag att man inte behöver köa. 19.48 kollar jag snabbt mobilen för att se om jag fått något samtal. Nej, inget samtal däremot ett sms där det står "Shoo, bussen paja, så kommer typ komma fram 20.45." Efter en del svordomar för mig själv och tankar på att det blev en rolig tisdag tänker jag på att polarna på kickboxningen har träning nu. Så åker dit och tittar på träningen fram till 8. Efter det var det bara att vänta och vid 9 ser jag honom äntligen och hjälper honom att lägga in grejerna i bilen. Fick iaf lite pengar för det så det var nice. Mat i 2 dagar, underbart.

Onsdag: Jobb, ja svårtippat, nej! Så var även denna dag. Mot slutet av arbetsdagen ringde Martin och fråga om jag ville åka med honom i Bruket och spikat man var på. Så så blev det, fort hem och åt, sedan kom Martin och kvarten senare stog man där med skidorna på fötterna och köpte ett liftkort. Sedan var det full fart upp och ned för backen. Är aldrig mycket folk i bruket men just ikväll var det tävling så mer folk än vanligt men ändå ingen kö. Älskar Bruket för det där med att man inte behöver köa för det är så sjukt tråkigt. Vi trodde att liftarna skulle stänga 9 men tack vare tävlingen åkte vi på till kvart över 10. Sen träffade jag även på mina gudföräldrars barn Sara som berätta att Leif stod i fiket så vi stack dit och hälsade på honom. Lite fika hann även slinka ner innan man var ute i backen igen. Lyckad kväll måste jag säga.


Torsdag: Äntligen! Så gick tankarna när jag till slut kunde börja träna igen efter 2, 5 veckors uppehåll. Träning med Jonathan Gromark var det idag och det betyder mycket sparring och sparringövningar. Var en riktigt rolig träning och jag kände att jag hängde med bra trots att jag varit borta ett tag. Efter träningen passade jag även på att väga mig och nu stannade vågen på 80,3 kilo. Inte otippat då jag börjat äta ordentligt efter sjukdomen. Så det var skönt att känna att man ändå håller sig till lägre viktklasser. Nöjd med att jag inte väger 86,6 längre.

Fredag: Sista arbetsdagen för veckan och det var grymt skönt. Var en skön arbetsdag då vi stack lite tidigare till firman för att skriva tid. Hade inte gjort det på 3 veckor så var en del pappersarbete att göra med alla dessa servicerapporter. Ikväll har jag inte planerat något. Simon ska jobba som bartender på PG's, lycka till Simon. Sugen på att åka dit men har ingen med mig så får se. Ingen som har lust? :D

En annan kul grej var att de ringde mamma från Lugna Favoriter idag då min faster skickat in och beskrivit mamma som en underbar svägerska osv. De vann första pris då som var en spa weekend för de två med allt vad de innebär. De kan välja på en massa platser i Sverige. Grattis :D

Aja trevlig helg allesammans. Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0