Parkeringsbolagen rånar Sverige.

Till att börja med kan jag säga att jag ändå tycker det är toppen att de finns. Det finns flera anledningar till de. För det första så är det grymt att de ser till att folk ändå sköter sig med hur de parkerar. Man kan bara inbilla sig hur det skulle se ut på Stockholms alla gator om de inte fanns. Parkerade bilar på trotoarer, tvärs över gatan och på alla möjliga och omöjliga sätt. Så jag tycker att det är ett väldigt bra jobb de gör ändå. Tänk bara på vilket hatat arbete de har, jag menar, det finns väl inte en människa som hör ordet lapplisa och tänker en positiv tanke. Man tänker bara på vilka idioter de är som ger än böter när man vet att man misskött sig. Men tänker man efter så har de faktiskt ett riktigt viktigt arbete och gör ett hästjobb med att hålla ordning på landets alla parkeringar.
Men som med allting så finns det ändå gränser, tänker då framförallt på parkeringar runt Globen i Stockholm. Igår kom jag till söder påväg mot Söderstadion och parkerar bilen och betalar 100(!!) kr för parkeringen. Helt sjukt hur man kan ta 30 kr i timmen. Det är ett riktigt rån mot trafikanterna, räcker det inte med att ha vägtullar(?). Det ska dessutom kräva ut de sista små slantarna man kan ha på sig för att parkera bilen.
En annan sak jag kom och tänka på är parkeringshuset vid globen där de tar 500(!!!!) för en natt i det. Då är det ju till och med billigare att ställa sig på gatan och ta en böter. Jag förstår faktiskt inte hur man kan ta så fruktansvärt mycket.
Men för att komma tillbaka så måste jag väl säga att jag uppskattar deras jobb, men det finns en gräns för de som faktistkt sköter sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0