Vilken kväll

Dagen började med en favorit i repris. Rusade upp trodde jag var försenad, packade ner alla kläder jag skulle ha på mig vid julbordet och drog på mig arbetskläderna och sprang ut till bussen. Vid busshållplatsen ser jag att den är tom och tänker "inte nu igen det måste va ett skämt." Tar upp mobilen och ser att jag klivit upp en timme för tidigt och får vända hem igen. Jag måste verkligen börja kolla på timmvisaren för detta är helt sjukt. Aldrig gjort så tidigare i mitt liv och nu två gånger på jättekort tid, skumt. Men iaf så gick jag hem igen men denna gång satt jag uppe och kolla på film till bussen skulle gå istället.
Sen bar det iaf av mot jobbet och en halvdags arbete stog på tur. Det flöt på bra och snabbt stog man i duschen och började förbereda sig på att åka till firman och ta några öl. På väg dit bestämde vi oss för att gå på en pub istället, men efter att ha gått ett varv runt Hornstull bestämde vi oss för att dra till firman iaf.
Där träffade vi på lite andra och sen efter någon timme drog vi till Långholmens Wärdshus för att äta. Så kl 15 stog vi där och höll i varsit glas glögg och sedan gick vi in och satte oss vid borden. Där kom snapsarna och drickan in och direkt satte ett litet snapsrace igång. Efter några stycken kände jag att det var nog men för några andra fortsatte det ett tag till. Sen innan varmrätten skulle serveras så var en i sällskapet så full att han fick gå in och spy på toan och kunde inte riktigt gå rakt. Så jag åt klart min mat och tog på mig att åka med han hem. Så medan vi vänta på taxin gick han runt med två andra och jag satt inne och käka. Sen när jag kom ut hade de andra redan skickat hem honom i en taxi. Så jag blev kvar.
Sen efter en timme hade ingen hört av honom och ingen visste om han hade kommit hem säkert men sen till slut hörde vi att han va hemma. Så då var julbordet färdigätet och vi började gå in till city. Jag gjorde sällskap och snacka med chefen hela vägen in till stan.
Sen väl där gick vi och tog några öl på grand hotel. Där fick vi höra att killen som åkt hem under julbordet nu var på sjukhus efter att ha hittats medvetslös i trappuppgången hemma. Men efter att någon ringt och hört att allt va bra spred sig lugnet och partyhumöret gick upp. Sen vidare mot Golden Hits där de vägrade ta in folk under 25 så vi gick in på Karlssons istället. Där bjöd chefen på allt man ville ha så det var grymt nice. Gjorde bara av med 70 kr på hela kvällen och det var på black jack. Är ingen större talang där ska erkännas. Men det var iaf grymt kul att hänga med kollegorna på krogen. Man fick se en helt annan sida av alla så det var grymt kul. Sen såg jag till att hinna med sista pendeltåget hem för va grymt trött. Så det var min kväll det.

Sen idag ska jag och familjen samt faster iväg och kolla på Sissela Kyle kl 15.00. Så nu får man se om föreställningen är så bra som det sägs att den ska vara.
Ha de bra alla!
Hej


Kommentarer
Postat av: Annie

markus, skämtar du? igen?! hahaha!

2008-12-21 @ 19:49:02
URL: http://jooc.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Hahahahahahahahaha dumme fan :D Haha

2008-12-21 @ 21:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0