Dagarna går

Ja, nu är julen i stort sätt över även om julmaten fortfarande serveras på middagsbordet idag och säkert fler dagar innan nyår. Jag hade iaf en bra julafton och juldag med släkt och familj.

Julafton:
Vi började med att åka runt till både morfar och farmors gravar och tände ljus. Sedan fikade vi med farbror och faster som vi mötte upp vid Kungsholmens kyrka. Efter det bar det av hemåt där vi duscha och bytte om och spenderade lite kort tid framför datorn innan vi åkte till kusinerna. Vi kom dit och på sedvanligt sätt så inleddes allt med firandet av min kusin som för dagen fyllde 17 år. Det serverades bullar och kakor samt blå prinsesstårta som alltid. Det var gott de. Efter fikat gick jag och Chiparo ner och spelade guitar hero world tour. Det var grymt kul att lira trummor iaf. Satt som klistrad där mycket av kvällen. Så blev ingen Kalle för mig denna jul heller. Sedan kom tomten och alla "ungdomar" fick varsin julklapp. Själv fick jag tv-splet PES 09, grymt roligt.
Sen var det middag och jag bjöd på min hemmagjorda janssons frestelse som var mycket uppskattad. Iaf va de sa till mig. Sedan var det julklappsutdelning och sen åkte vi hem och delade ut julklapparna inom familjen till varann.
Men jag var grymt nöjd med mina presenter. Fick allt jag önskade mig och lite till. Inte ofta det händer. Det var iaf en halsduk, hylla på rummet, PES 09 och mössa.
     
Jag och mor               Lirar World Tour            Kusinerna och tomten

Juldagen:
Den spenderades först med att åka och hämta faster i Vällingby och sedan åka till mormor för att äta en liten släktmiddag igen. Det finns väl inte så mycket att skriva om mer än att vi åt mat, spela datorspel, flipper som mormor har och mycket prat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0